Blogtrottr
udn雲嘉南新聞
udn雲嘉南新聞:報導雲嘉南的地方脈動與新政策,深入了解嘉南平原上的發生的點點滴滴,以及這五縣市的人文歷史風貌。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
金曲歌王謝銘祐 今下午開唱
Sep 28th 2013, 19:42

金曲歌王謝銘祐(前排右一)在各廟宇演唱募款,10月5日將舉辦南吼音樂會,今天下午兩點半將在安平妙壽宮前演唱。
本報資料照片
金曲歌王謝銘祐是台南人,近半年來他到各廟宇演唱,並販售周邊商品募款,就是希望能在10月5日舉辦「南吼音樂會」,並發行新單曲「南吼、港口、土」,今天下午兩點半在安平區妙壽宮前演唱新歌。

謝銘祐表示,自己是安平人,跟朋友組成「麵包車」樂團,去年參與位於高雄海邊蚵寮漁村小搖滾後,就想在台南海邊舉辦獨立演唱會,即將圓夢。

「安平海吼,為天下奇。以其在南,謂之南吼。」謝銘祐說,音樂會取名「南吼」,就是希望能吼出台南人的海派人情味,這次新單曲「南吼」也是音樂會的主題曲,充滿濃濃的海港味,希望用最道地的安平腔,唱出最感人的「安平味」。

謝銘祐說,他不僅唱年輕人的歌,還唱出屬於安平海港人的心聲,每次演唱會,總會有不少阿公、阿嬤前來參加,今天下午兩點半先在安平妙壽宮舉辦演唱會,重頭戲是下星期六的「南吼音樂會」,希望鄉親一同來聽他唱故鄉的歌。

金曲歌王謝銘祐(前排右一)在各廟宇演唱募款,10月5日將舉辦南吼音樂會,今天下午兩點半將在安平妙壽宮前演唱。 / 本報資料照片

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    newspoku 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()