Blogtrottr
批踢踢實業坊 Salary 板
 
Looking for something light while keeping you safe and comfortable during extended waterside activities?

Shop New Drainmaker Shoe for Men, Women and Kids at Columbia!
From our sponsors
[請益]我該加強什麼能力?
Nov 5th 2013, 23:24, by abho

作者abho (歐把)

看板Salary

標題[請益]我該加強什麼能力?

時間Tue Nov 5 23:24:03 2013

各位前輩大家好 小弟我是今年七月初退伍的職場新鮮人 很幸運的在七月底找到工作 因為還不確定自己的志向 在剛開始投履歷時投了許多不同產業 後來錄取了一家上市傳產公司擔任會計一職 這裡步調緩慢教東西亦慢 讓我不禁覺得我這樣會不會沒有競爭力 內心希望公司能快速的把我外派出去 讓我去外面見識學習 但新鮮人多半要待一年到二年不等 因此我想趁這段時間加強自己的能力 以下是我想到的幾點 1. 外語能力(目前多益835):外語能力是現在最基本的,但現在我不知道應該從何 繼續學習並與工作相連結 2. 專業能力:有曾考慮過考會計師或CFA,但正因為還不清楚自己方向,不知該如何 說來慚愧,大學時最討厭的就是會計 3. 溝通能力:財會人員很長時間接觸的都是數字,因此,在與人溝通這塊有時 很薄弱,不知我應該如何加強溝通報告能力? 4. 與世界接軌:目前只閱讀工商,天下,Time,Bloomberg的一些文章 目前我想到且在做的只有以上幾點 煩請板上前輩不吝指教 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 118.170.240.101

chinaeatshit:最討厭卻做會計的工作 不覺得矛盾嗎 11/05 23:32

j3307002:無病呻吟,有工作就要慶幸了 11/05 23:35

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    newspoku 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()