close
Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 科學常識 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 科學常識 - 發問中
烏龜不能養三隻????????
May 9th 2013, 22:31

我買三隻烏龜  
然後上網搜尋
有些人養三隻就會往生一隻
我在知識+ 爬了不少文章
似乎真有如此
即便是事前做好功課 熟悉如何養龜
溫度環境水質也都有控制
三隻裡面還是會走掉一隻
僅僅走掉一隻而已

剛才看到有人發問也是三隻走掉一隻
然後回答者是一位養龜熟手
他當初也是三隻走掉一隻

然後我看有些論壇說
養龜要就養一隻
不然就養兩隻
最好別養三隻

奇怪
這沒道理啊
以科學論的話 有什麼解釋呢
三隻烏龜好端端走了一隻
另外兩隻卻很健康到長大

我自己也是養三隻
然後有一隻就走了

越想越奇怪
這除了水族兩棲科學之外
還有什麼說法嗎
例如禁忌什麼的
我看了很多文章 都說養三隻必會走掉一隻
原本看看就算了 不以為意
沒想到我烏龜真的三隻走了一隻了

另外兩隻現在還好好的都沒事

請大家提供經驗和看法

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: Thatcher's Tyrants - The Tanks, The Guns, The Christmas Cards.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    newspoku 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()