close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 ask 板
[請問] 我太太的哥哥的兒子應該叫什麼?
May 19th 2013, 16:58

作者Haremoon ( )

看板ask

標題[請問] 我太太的哥哥的兒子應該叫什麼?

時間Sun May 19 16:58:27 2013

工作上遇到的問題 不答不行 每次最怕遇到這種中式稱謂問題 腦袋都轉不過來 因為我兩邊都沒親戚 人丁單薄到沒機會練習叫 麻煩大家庭出身熟悉中式稱謂的版友回答: 我太太的哥哥的兒子叫什麼? 也就是問 我太太的哥哥的兒子是我的什麼? 查了一下 好像不是外甥 外甥指姊妹的兒子 這邊問的是太太的哥哥的兒子 不是問太太的姊妹的兒子 而且又是我的太太的哥哥的兒子 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 124.8.132.30

sagem29:他叫你姑丈!所以是姪子 05/19 17:02

sagem29:你老婆的姪子應該也是你姪子 05/19 17:04

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    newspoku 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()