close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-政治
<<蘋果日報>>即時新聞-政治
黃榮村辭校長 中國醫大師生連署反彈
May 3rd 2013, 08:47

民進黨立委陳亭妃昨天點名多位教育部前官員,退休後轉任私校當門神,遭點名之一的前教育部長,中國醫藥大學校長黃榮村不甘受辱,昨晚宣布辭去校長職務,今天上午向董事會提書面辭呈。

師生替校長不平,紛紛送上鮮花卡片,學生則在中午下課時間在校門口發起簽名連署聲援活動,全力聲援慰留校長黃榮村。

但黃榮村上午仍堅辭,強調「這是制度上的問題,把大學當犧牲打,人間道理講不通,對我個人更是一個侮辱!」他說這次請辭不是為了個人,也不是為學校,而是要突顯制度問題不能拿一個學校當「墊底」。

黃榮村並表示,公教人員退休後是否可以轉任私人機構或學校任職,「只要政府明確立法,學校沒有不配合的道理。」

黃榮村辭校長中國醫大學生中午於校內連署慰留。張惠凱攝

學生在校內連署慰留。張惠凱攝

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: Thatcher's Tyrants - The Tanks, The Guns, The Christmas Cards.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    newspoku 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()